Blog Image

foto album

De reis en aankomst

Vertrek naar Holland Posted on 21 aug, 2012 23:47:44

Dinsdag morgen 6 uur opstaan, alles nog even na kijken en dan de koffers in de auto, Helen en Bert zullen mij naar de lucht haven van Melbourne brengen, we vertrekken om 7uur, onderweg hebben we een kleine file maar komen op tijd aan. dit wordt een emotionele afscheid , de incheck balie van Jetstar gaat net open en er staan al een paar mensen te wachten als ik aan de beurt ben krijg ik een first-class plaats bij het raam met de bij behorende faciliteiten, bij mijn boardingpass zit ook een kaart die ik geheel ingevuld dient te hebben en moet inleveren bij de douane, nu naar de douane waar Australia heel streng in is, honden lopen langs je heen en er worden steekproefsgewijs mensen uit de rij gehaald die persoonlijk gefouilleerd worden en de hand bagage wordt nagekeken, eindelijk ben ik door de douane dit alles duurde ruim een half uur, en kan ik mij begeven naar de gate waar mijn vliegtuig staat, om 10.30uur begint de boarding ik mag als een van de eerste aan boord gaan, heb een mooie plaats voor in het toestel vlak bij de cockpit er staan maar twee stoelen naast elkaar ( normaal bij de economy class zijn het er drie ) de stoel naast mij blijft leeg dus ik heb heerlijk de ruimte, precies om 11uur pl. tijd gaan wij de lucht in richting Singapore, 9uur vliegen.

Om 17uur pl. tijd landen we in Singapore, eerst naar de incheck balie van de K.L.M. voor de boardingpass richting Schiphol , hier vlieg ik wel economy class maar krijg wel weer een raamplaats, nu moet ik tot 00.25 uur wachten voor ik verder ga dat is ruim 7uur wachten, was van plan om Singapore in te gaan maar had nu geen zin meer in, heb wat gelopen in de terminal om winkels te bekijken maar alles vond ik erg duur, heb toen maar besloten om een hotel kamer te nemen waar ik mij dan kon opfrissen en wat kon rusten , bij de balie van het hotel moest ik mijn boardingpass laten zien die zij dan invoerden, ik vroeg waarom ze dat doen als antwoord kreeg ik dat ik automatische een uur voor boarding gewekt zal worden, op de hotelkamer heb ik heerlijk een bad genomen en even lekker op bed gelegen heb niet geslapen maar je rust wel even uit, om 23.25 ging de tel. heb op de kamer nog even koffie gedronken en ben toen naar de gate gegaan om te gaan boarding, toen het toestel gesloten was vroeg ik om een upgrade van mijn plaats als dat mogelijk was, ik kon een comfort plaats krijgen ( een betere stoel met meerdere standen en meer beenruimte ) wat ik gedaan heb en dat tegen een kleine bijbetaling, we gingen 00.45uur, 20 minuten te laat, de lucht in richting Amsterdam, 14uur vliegen.

Ondanks dat we 20 minuten te laat vertrokken landen we 10 minuten eerder op Schiphol 07.00uur pl. tijd, om 07.35 kwam ik in de aankomst hal waar Riet – Robert en Tim op mij stonden te wachten het was een fijne weerzien na drie maanden, we zijn eerst naar Bussum gegaan ( Robert heeft gereden ) waar Franca nog thuis was, daarna heb ik de auto meegenomen om naar Hilversum te gaan het was wel even vreemd dat je weer rechts moest rijden na drie maanden links gereden te hebben. Was blij dat ik thuis was, met Riet nog even een bakkie genomen toen is zij ook naar huis gegaan, daarna ben ik begonnen met mijn koffers uit te pakken en de cadeautjes klaar te leggen. S ’middags zijn de kinderen – klein kinderen en Riet geweest, voor Franca – Denise en Riet had ik een opalen hanger met ketting meegenomen voor Tim een boemerang aussie cap en een knuffel, voor Senna ook een aussie cap en twee leuke knuffels, voor Robert en Eddy een portemonnee met een afbeelding van Melbourne en een sleutelhanger. om 16uur is iedereen naar huis gegaan en was ik alleen was wel erg moe en had slaap wilde best wel naar bed toe maar heb volgehouden tot 22.00uur ben toen naar bed gegaan en heb geslapen tot 9.00uur heb daarna geen last gehad van een jetlag.

Dit was mijn vakantie en reisverslag van drie maanden in Australia, mijn site blijft in de lucht zodat iedereen het kan nalezen en eventueel foto’s ( 1400 stuks ) uit mijn albums kan downloaden .

Veel Liefs en Groeten van;

Hans.

laatste week en vertrek naar Holland

Vertrek naar Holland Posted on 03 aug, 2012 14:53:56

Deze week is de laatste week van mij in Australie, ik heb een mooie – fijne en een geweldige tijd gehad maar helaas aan alles komt een eind, ik heb het heel gezellig gehad met mijn broer en schoonzus bedankt Bert en Helen I love you, en alle lieve mensen die ik heb mogen ontmoeten bedankt en voor alles wat jullie voor mij gedaan hebben.

Donderdag heb ik nog wat laatste inkopen gedaan in Melbourne.

Zaterdag heb ik een afscheids diner bij Val en Graeme.

Zondag ga ik beginnen om alles in orde te maken voor mijn vertrek naar Holland.

En zondag avond geef ik een afscheids diner voor Bert en Helen.

Maandag de koffers inpakken, s’avonds komen nog Adam – Pru en de kinderen.

Mijn vlucht schema is ;

Dinsdag morgen ga ik om 11.00uur pl. tijd de lucht in richting Singapore met Jet Star vluchtnummer JQ0007, kom in Singapore aan om 16.50uur pl. tijd.

Om 00.25uur pl. tijd vertrek ik met de K.L.M. vluchtnummer KL0836 richting Schiphol waar ik woensdag morgen om 07.10uur pl. tijd aankomt, hoop dan om 08.30 weer thuis te zijn in Hilversum, waar ik deze reis zal afsluiten.

laatste week Alice Springs

Alice Springs Posted on 03 aug, 2012 14:09:17

Maandag 23-7 zijn we richting Darwin gegaan en heb tevens mijn laatste outback trail gedaan, ik ga al aardig hard over de rotspaden, maar tot overmaat kreeg ik nog een lekke band midden in de dessert waar we zeker al 3 uur niemand zijn tegengekomen, gelukkig hadden we 3 reserve wielen bij ons ( verplicht als je de dessert in gaat ) dus hebben we de wiel moeten verwisselen, daarna zijn we verder gegaan naar een oud goud mijn stadje Arltunga dit stadje bestond al eerder dan Alice Springs maar momenteel staan er alleeen maar ruines.

Woensdag 25-7 was de verjaardag van Helen s’morgens zijn we met z’n drieen weg geweest en s’avonds hebben we met z’n allen in een restaurant gegeten .

Vrijdag 27-7 zijn we s’morgens 8 uur vertrokken uit Alice Springs richting Coober Pedy waar we s’middags om 14.30 uur aan kwamen heb daar wat kado’s gekocht en zijn verder gegaan naar Pimba we hebben nu ruim 1000 km afgelegd, in Spuds Roadhouse hebben we overnacht. De volgende morgen richting Adelaide waar we t/m zondag zullen blijven, zaterdag avond zijn we uigenodigd voor een diner bij Ron en Lynda was erg gezellig en heel lekker,zondag middag bij Erik en Kannika waar we heerlijk Thais hebben gegeten, om 20.00uur zijn we gaan rijden richting Eltham ( Melbourne ), we zijn de hele nacht doorgereden en kwamen s’morgens om 5.00uur in Eltham aan.

Alice Springs 4

Alice Springs Posted on 23 jul, 2012 16:51:40

Deze week heb ik weinig te vertellen, het was gewoon een rustige week dus lekker uit luieren en bij komen van alles wat ik al ondernomen had.

Het is de bedoeling dat ik a.s. vrijdaq met mijn terug reis ga beginnen naar Melbourne, en dat zal gaan via Coober Pedy richting Adelaide waar ik tot en met maandag zal blijven en dinsdag dan vertrekken naar Eltham ( Melbourne ) waar we s’avonds proberen aan te komen, we gaan niet via de Great Ocean Road maar via de rijksweg wat dus veel sneller gaat.

Dan heb ik nog een paar dagen voor ik naar huis vertrek dat zal zijn op dinsdag 7 augustus met Yet Star naar Singapore waar ik dan overstap op de KLM en woensdag morgen om 7 uur op Schiphol land, de juiste gegevens horen jullie nog van mij als ik weer terug in Eltham ben.

Toch nog een verrassing voor mij Ken gaf les om met de 4wd in de gebergte van de dessert te rijden achteraf bleek wat ik eerst gedaan had was maar kinderspel bij vergeleken wat we nu gingen doen, we gingen via smalle rotspaden naar de top van de berg en gingen zo over de toppen van de ene berg naar andere berg rijden met soms een stijlings percentatie van meer dan 30% ook zijwaards ging het af en toe goed schuin een gegeven moment heb ik wel even gedacht nog iets schuiner en we rollen van de berg af.

Alice Springs 3

Alice Springs Posted on 15 jul, 2012 11:23:37

De Road Transport Hall of Fame is een museum over oude vrachtauto’s en luxe auto’s, ben daar een middag geweest samen met Bert er is daar veel te zien, (zal er een foto album over maken zodat jullie er ook van kan genieten), er staan o.a. oude T Ford’s, Rolls, Opels, Scania’s, Bedfords, etc, etc, je kan er weinig over vertellen je moet het gewoon gezien hebben.

Heb ook een reis gemaakt naar Uluru ( Ayers Rock die bekende rode berg ) Kings Canyen en de Olgas dit alles bij elkaar is ongeveer 1765 km. rijden.

Moest woensdag morgen vroeg opstaan 4.30 uur,werd door Bert naar de opstap plaats gebracht waar de bus al stond te wachten, we zijn om 6.uur vertrokken richting Erldunda waar we om 8.30 aankwamen, we werden overgeplaats naar een andere bus om te vertrekken naar Kings Canyon 350 km. verderop. Via de Luritja Road rijden we door de dessert heen, het zand is rood gekleurd bij de Kings Canyon aangekomen hebben we eerst de lunch gebruikt, en daarna zijn we met een gids de berg of de canyon in gegaan er zijn drie verschillende routes de klim naar de top en een route over de top of een van halvewegen de top en dan de canyon in, of een vlakke van 20km ik zelf heb de middelste gedaan wat ook al een aardige klim was, je voelt je wel erg klein hoor bij die grote rotsen, dit alles bij elkaar duurde ongeveer drie uur hierna zijn we weer terug gereden naar Erldunda waar we een motel kamer hadden en een diner.

De volgende morgen worden we opgehaald om te vertrekken richting Uluru ( Ayers Rock ) en de Olgas we vertrekken om 9 uur met deze reis zijn we ook ongeveer 4 uur onderweg. We hebben een paar mooie stops gemaakt om wat foto’s te maken van de dessert en zout vlaktes, we gaan eerst richting de Olgas gebergte om de lunch te gebruiken en met de gids een route te lopen en uitleg te krijgen, om daarna door te gaan naar Aborigiaal Culture Centrum, waar veel is tentoongesteld over de Aborigiaal, daarna zijn we naar Uluru gegaan om daar rond te lopen met een gids of als je zin had de berg te beklimmen ( zie foto ), deze rots is erg belangrijk voor de Aboriginaals cultuur,er zijn twee gedeeltes van de berg waar niet gefilmd of gefotografeerd mag worden een gedeelte is voor de vrouwen en er is daar ook een stuk rots bij dan denken ze als ze daar zijn dat ze dan zwanger kunnen worden en er is een gedeelte voor de mannen wat dan te maken heeft voor een goede jacht.Daarna zijn we naar een picknik plaats gegaan om te bbqen en waar we ook een goede uitzicht hebben op de bekende Australia sunset van Uluru veel foto’s gemaakt van de zons ondergang daarna zijn we weer terug gereden naar Alice Springs waar we om 23.45 aankwamen en waar Bert met de auto op mij stond te wachten.

Ondanks de drukke week zijn we zaterdag toch nog onderweg gegaan richting Rainbow Valley we hebben de 4w. drive car genomen want we moeten het laatste stuk over zand paden en zout vlaktes rijden, je hebt daar een uitgestorven vulkaan van uit de pre histori, maar de vorm van een vulkaan heeft hij niet meer je ziet het alleen nog aan de opbouw van de gesteente, hier hebben we ook de lunch gebruikt en daar vandaan zijn we richting Owen Springs gegaan voor een echte tour drive ( trail ) te doen, je rijd over smalle zand paden vol met kuilen keien en rul zand we moesten ook een keer of vier de Hugh River oversteken dat is een grote grindbak en dan tegen een helling op van rul zand dan heb je echt een 4w. drive nodig en in de hoogste giering rijden, als je dat niet doet dan kom je vast te zitten en graaf je je eigen in, onderweg komen we de Redbank Waterhole tegen waar ik even gestopt ben om wat uit te rusten en foto’s te maken. Op het begin bord staat dat het een touristische route is, maar het leek voor mij een prof. cross railly te zijn, maar het was een hele belevenis en ervaring rijker je krijgt wel een goede stuur vastigheid van.

Alice Springs 2

Alice Springs Posted on 09 jul, 2012 15:41:33

Deze week zijn we o.a. geweest naar de Flying Dockters museum in Alice Springs, daar staat een replica van het toestel wat ze nu nog gebruiken er wordt uitleg gegeven hoe alles werkt in de praktijk, bij de meeste farmers is er een landingsbaan soms moeten ze gebruik maken van de snelweg wat daar ook staat aangegeven en staat daar de farmer met de zieke te wachten ook vliegen ze naar de Aborignials comune ver in de outback.

De volgende dag naar Aviodome geweest, (Leleystad in het klein)er staat wel een oude dc 2 en een heel verhaal over de uiver met foto’s van de bemanning .

Samen met Bert de real outback in gegeaan met een 4 w. drive car en een 27 mc.bakkie ( radio )ter comunicatie die heb je daar echt nodig met je telefoon hebt geen bereik en een eerste hulp koffer, onderweg hebben we de spoorlijn van Adelaide naar Darwin gezien, toen we wilden oversteken kwam toevallig de trein uit Darwin aan, als je weet dat er maar 4 treinen in een week overkomen,dan is dit wel puur toeval dat hij ons onder luid getoeterd passeerde. Het was echt een hele belevenis om door gaten, rotsen kuilen rul rood zand te rijden.

Bert was deze week ook jarig hij is 74 jaar geworden, die dag wat rustig aan gedaan en s’avonds heerlijk diner.

Zaterdag naar de kermis geweest, gelukkig hadden we mooi weer 25 graden, er waren ook veel oude auto’s en moter fietsen, maar speciaal wat mij de aandacht trok was de dragcar, het is een jongens droom als ik er in mag plaatsnemen en werd er van alles uitgelegd, hij gaat in 7sec van stilstaand naar 450 km. p.u. er zit een 750pk in met een turbo er op, ze hebben hem ook gestart wat een oorverdovend lawaai is het maar had oorbeschermers op het was een hele ervaring.

Zondag zijn we naar Wallace Rockhole geweest het is een comune van de Aborignials daar weer een berg beklommen krijg al een hele ervaring mee hijg, hijg, hijg, daarna doorgereden naar Hermannsburg, die is vroeger gesticht door een Duitse zendeling, de orginele gebouwen staan er nog zoals een kerkje – schooltje – huisjes.

Ga maandag een 3 daagse tour boeken naar Uluru ( ayers rock, die bekende rode berg ) & Kings Canyon & Olgas.

Alice Springs 1

Alice Springs Posted on 02 jul, 2012 04:55:59

Er is maar een opening tussen de bergen om bij Alice Springs binnen te komen en dat gaat samen met de trein en de rivier, zo’n opening noemen ze daar een Cap.

Helen stond ons al op te wachten, zij was met het vliegtuig naar Alice Springs gegaan, de eerste paar dagen hebben we het rustig aan gedaan. Zondag zijn we naar een Beanie festifal gegaan, waar ze allemaal zelf gemaakte mutsen ziet ze komen daar van heel Australia en zelfs van New Sealand, het is echt een dwazen boel zoveel geinige mutsen zie je, we hebben zelf een paar opgezet en een foto van gemaak

Verder was op het museum terein het eerste vliegtuig van de flying docters en de ijzeren rups wat het symbool is van de Aborigial stam van Alice Springs, met de nodige uitleg hier over.

Maandag; Zijn Val en Graeme kennissen van Helen en Bert uit Melbourne gekomen en blijven hier een week.

Dinsdag; De Emily Cap en Jessie Cap dat zijn doorgangen van de nu droge rivieren tussen twee berg ketens in, bij de Jessie Cap zijn drie caterpillaars (rupsen) door de Aboriginals in de rotsen gemaakt

Anzac Hill staat midden in Alice Springs, daar boven op heb je een mooi uitzicht over de stad er staat ook een monument van de eerste en tweede wereld oorlog.Woensdag; zijn we naar het oude telegraaf station, het werd gebruikt als tussen station vam Adelaide naar Darwin en dan door naar Engeland, er staan nog veel van de oude gebouwen het was echt comune op zich met o.a. een schooltje, we hebben daar wat geklommen en gewandeld door de natuurschoon teven ook gepicknikt, doorgereden naar Glen Helen Gorge reservaat met rivier de Finke.

Donderdag; Mounte Sondear is de hoogste berg van Alice Springs, Ormiston Waterhole en terug via Ochre Pits the store of the dreamworld, daar de berg beklommen hijg – hijg – hijg, (zie foto album). Op de terug weg een mooie zons ondergang.

Vrijdag; Naar Dessert Park geweest, is een mooi park in Alice Springs waar alles zo natuur mogenlijk is na gemaakt echt de moeite waard om daar naar toe te gaan, s’middags naar de stad geweest om een aussi hoed te kopen.

Zaterdag; Standley Chasm daar zijn twee hoge kliffen met een smalle doorgang als de zon er presies bovenstaat dan zijn de wanden vuurrood gekleurd.

Monument John Flin

Zondag; Trephina Corge Water hole, zware beklimming naar de top, heb het wel gehaald boven op de top een mooi uitzicht, in de valei is de rivier nog niet helemaal opgedroogd er zijn een paar poelen en een smal beekje, deze week veel foto’s gemaakt deze spreken voor zich zelf, zal ze in een album plaatsen.

The New Aussie ??????????????

Coober Pedy

Coober Pedy Posted on 24 jun, 2012 17:51:33

Nu gaan we richting Coober Pedy waar de opaal mijnen zijn het is ongeveer 750km. van Adelaide vandaan, we doen het rustig aan en maken na 500km. een stop bij een roadhouse Pimba om daar te overnachten, er is daar alleen maar een bezinepomp, camping, eetcafe, kleine store en een motel, wat de naam eigenlijk niet mag dragen, het is heel !!! eenvoudig alleen maar een bed, w.c. en een douche verder geen enkele luxe.

De volgende dag vroeg op gestaan om nog z’n kleine 275km. te rijden naar Coober Pedy mooie zons opkomst, de weg is erg stil kom haast geen verkeer tegen en hebben ook weinig beesten gezien, onderweg nog een stop gemaakt bij Glendambo om koffie te drinken, daar stonden een hoop roadtrains dat zijn vrachtwagens met 3 of 4 aanhangwagens er achter dus echt zware jongens

Onder weg werd de weg wat breder en het werd een landings baan voor de flyingdocters

S’middags om 1uur aangekomen in Coober Pedy, daar een kamer gehuurd in een hotel onder de grond, het is daar donker (verlichting) erg stil de temperatuur is overdags en s’avonds het zelfde ongeveer 18graden er is geen airco of kachel aanwezig, het stadje zelf is niet zo groot er zijn wat restaurants , hotels, en veel juweliers en natuurlijk de opaal mijnen, we hebben daar eindelijk is een keer lekker geslapen en zijn s’morgens vroeg opgestaan om zons opkomst te zien.

Laag hangende bewolking wat een mooi rood effect geeft.

We gaan nu de woestijn in richting Breakaways ongeveer 15 km.verder op, alles is hier even woest dor en droog, je ziet het rode zand voor en achter je opwaaien lijkt wel op mist, wel een leuke ervaring we gaan naar een rots formatie om daar wat natuur opnamens te maken.

De grens met Northern Territory ( central outback ) komt steeds dichterbij dit wordt dan de vierde staat waar ik in komt, zo lang zamerhand gaan we de woestijn en zandwegen verlaten en kom dan vlak voor de grens overgang weer op de verharde wegen.

Gestopt bij road house Erldunda voor een kop koffie en dit is dan tevens de laatste pauze het is nu nog ongeveer 2 uur rijden naar Alice Springs, om16.00 uur zijn we dan aangekomen bij Virginia en Ken in Alice Springs, we gaan de komende week wat rustig aan doen en bijkomen.

Adelaide

Adelaide Posted on 24 jun, 2012 16:53:41

In de namiddag kwamen we aan en zijn meteen naar Levi Park Caravan Park gegaan om ons in te checken, we zullen hier een lang weekeind verblijven om Adelaide en omgeving te verkennen en Bert z’n kinderen te ontmoeten.

S’avonds kwam Bert z’n zoon Ron ons ophalen, we gingen de stad in, ik heb geprobeerd om wat nacht opnamens te maken, om wat te drinken en te eten en natuurlijk om wat van de stad en uitgaans leven te zien.

De volgende morgen zijn we de huizen wezen zoeken waar Bert in die tijd gewoond heeft op een na hebben we ze allemaal gevonden maar ze zijn niet meer in de oude staat zoals toen hij er woonde. er zijn stukken aangebouwd waardoor het huis twee a drie keer zo groot geworden is, ook naar de steiger geweest waar hij 52 jaar geleden de eerste voet op Aussie land zette,er staan nog wel een paar oude pakhuizen van uit die tijd maar wel verlaten en verwaarloost, was wel goed om het te zien,op de foto hier onder (het grote gebouw) is het ziekenhuis waar hij gewerk hebt met daar naast zijn eerste huis.

Zaterdag morgen met Ron op pad geweest en meerdere punten opgezocht uit de tijd toen Bert er woonde en heb (weer) een hoop foto’s gemaakt, zal alle foto’s uit zoeken en in mijn albums zetten.

Zaterdag middag met de kinderen van Ron en hij zelf doorgebracht, we zijn o.a. in het stadje Hahndorf geweest, wat gesticht is door de Duitsers, het lijkt dan ook wel of je in Duitsland loopt de cafe’s en restaurants en kraamjes met zuurkkol en braadworst, souveniers winkels lijken veel op die van Tirool met koekkoeksklokken en leder hose, supermarkten met Duitse en ook Hollandse produkten o.a. de ruyter chocolade hagelslag en speculaas.

Zondag (voelde me al niet zo leker) naar Bert z’n andere zoon Erik geweest was heel gezellig maar s’avond bij het eten werd ik ineens erg onwel, pijn in mijn borst, zweten, duizeligheid tegen vlauw vallen aan, Bert heeft me naar het ziekenhuis gebracht waar ik accuut werd opgenomen, in eerste instantie dachten ze aan een hart infarct, en na vele testen en cat scan was het mijn longen waar ik een zware infectie aan had, ze hebben mij een kuur voorgeschreven die ik wel moet afmaken gelukkig voelde ik mij een stuk beter en werd dinsdag ochtend om 9 uur ontslagen en opgehaald door Bert, bedankt broer voor de goede zorgen,daarna hebben we de reis voort gezet richting Coober Pedy.

De reis 2

Great Ocean Road Posted on 23 jun, 2012 17:26:44

Heb nu eindelijk tijd om wat te schrijven heb nu ook weer internet.

Met de Great Ocean Road zijn we gestart in Geelon zie de foto’s en onze eerste stop zal in Lorne zijn, het is ook een van de velen bad plaatsen langs de kust hebben koffie gedronken in Aribcafe het is de oudste cafe van Lorne het stadje bekeken het is er heel schoon en mooi aangelegd, onderweg verschillende keren gestopt om foto’s te maken.

Toen doorgereden naar Appollo Bay is een echte vissers plaatsje zijn leuke restaurantjes en de vis kan je rechtstreeks op een van de boten kopen erg bekend zijn o.a. de verse mosselen.

Nu richting Pt.Campbel gestopt om een paar mooie foto’s te maken van o.a. de bekende 12 Appostelen helaas heeft de zee er al 4 weg geslagen dus er staan er nog maar 8, vind dat ze de naam maar moeten veranderen, hebben een paar kilometer door gereden naar Londonbridge deze rots formatie was met het vaste land verbonden toen er in 1996 een gat in geslagen werd en het niet meer met het vasteland verbonden was, op dat moment stonden er 2 mensen op en die moesten met een helicopter gered worden.

In Warnambool is onze eerste overnachting, Flagstaff Hill is een openlucht museum, waar o.a. oude gebouwen en een werf is, Whale Point is een uitgestoken punt in de zee waar de walvissen langs trekken, maar geen walvis gezien wel en paar surfers ondanks de regen en de kou, volgens hun is het in het water beter dan er uit.

We gaan nu richting Pt. Fairy, gestopt bij Tower Hill, dat is een uitgedoofde vulkaan, de krater staat vol met water met een paar eilandjes er in, we zijn naar boven geklommen en kwamen nog een wallaby tegen het was wel een hele lange en steile klim boven op de top van de krater had je wel een mooi uitzicht.

Over ongeveer 150 km. zijn we bij de grens van Victoria en South Australia, het eerste plaatsje wat we daar tegen komen is Mt. Cambier staat bekend om zijn vele meren waarvan o.a. Bluelake de bekenste is.

In Kingston hebben we weer overnacht, het stadje is bekend van de kreeften vangst, daarvan daan is het nog 444 km. naar Adelaide.

De volgende morgen terug gereden naar Robe. van 1856 tot 1858 zijn er ongeveer 16.500 chinesen aan land gekomen om lopend naar de goudvelden in Victoria te gaan o.a. Ballaret, de reden hiervoor was , als ze in Victoria van boord zouden gaan moesten ze 15 A.pond p.persoon belasting betalen wat in die tijd een hele hoop geld was, door in South Australia aan land te gaan hoefde ze geen belasting te betalen maar moesten wel z’n 600 km. lopen naar de goudvelden.

WE gaan nu door naar Adelaide, even gestopt bij Coorong de zout meren, vlak voor Adelaide hebben we Mount Lofty dat is het hoogste punt bij Adelaide waar je met helder weer een mooi uitzicht over de stad heb,maar helaas voor de zoveelste keer zwaar bewolkt en regen.

Nu rijden we Adelaide in waar we een lang weekeind zullen verblijven. Bert z’n zoon Ron had al een cabin voor ons gereserveerd dus we hadden al een slaap plaats.